Så funkar MammaFitness

Ger resultat

Grundat i professionell erfarenhet och vetenskaplig evidens vet vi vad som ger resultat; motiverande coaching, individuellt anpassad träning och balanserad kost. Inga komplicerade upplägg, strikta regler och förbud.

Utformat efter dig

Välbeprövade strategier som fungerar i din vardag och anpassat efter ditt liv. Vi tar emot dig som är vegan, vegetarian, har allergier eller diabetes etc. Oavsett din utmaning, begränsning eller dina specifika önskemål och behov.

Professionella coacher

Våra tränare har alltid minst 3 års praktisk erfarenhet och utbildning inom mammaträning. Våra kostrådgivare är legitimerade dietister eller nutritionister. Hos oss kan du vara lugn med att du kommer mötas av proffs med rätt kompetens.

Smidiga digitala hjälpmedel

Du får tillgång till 700+ träningsvideor och 1000+ recept med enkla instruktioner. Smarta funktioner som kostregistrering med PKF och kaloriräknare, streckkodsläsare och uppföljning av din utveckling. Full frihet att träna vart och när du vill och full kontroll på hur du äter.

Accountability

Våra medlemmar vet att coacherna gör en uppföljning varje vecka. Det gör att det känns lite svårare att ta den enkla vägen och strunta i de goda föresatserna. Men det är också en trygghet att veta att vi alltid finns där för att hjälpa och stötta när det känns som jobbigast.

Har hjälpt 30 000+ mammor

Vi har hjälpt mammor att komma i form sedan 2010. Ökad energi, sova bättre, bli starkare, ökad muskelmassa, tappa fett, få tillbaka sin tidigare form, hitta balans, stärkt självkänsla, lust, energi att fokusera på det som är viktigt.

Ladda ner vår app!

Kommunicera med dina coacher, få tillgång till smarta funktioner för träning och kost, registrera och följ din utveckling.

Våra medlemskap

Så fungerar våra medlemskap

Vi vet vad som ger hållbara och långsiktiga resultat: personlig coaching, individanpassad träning och balanserad kost efter dina förutsättningar. Därför erbjuder vi ett skräddarsytt upplägg med både personlig tränare och legitimerad dietist. För dig som vill sköta någon av delarna själv inns självklart medlemskap med fokus på endast kost eller träning.

1

Du väljer medlemskap

2

Bli medlem och ladda ner appen

3

Du får personliga rådgivare

4

Vi skapar din plan

Vi kör igång

Vanliga frågor

Kan hela familjen äta maten ni föreslår?

Ja, absolut. Vi har ingen speciell dietmat utan det är vettig och bra mat utan konstigheter som går snabbt att laga till hela familjen. Du kommer även få råd av din kostrådgivare om hur du ska tänka kring barnens mat.

Hur mycket tid ska jag lägga ner på träning om jag vill bli medlem hos er?

Du kan räkna med att det blir minst 2 gånger i veckan med 45 - 60 min per tillfälle. Beroende på dina förutsättningar och önskemål kan det naturligtvis bli fler pass, men vi tummar inte på återhämtningen som du behöver för att nå bra resultat.

Hur personliga upplägg får jag?

Hos oss jobbar du alltid med minst en coach, två om du väljer vårt fulla koncept genom ett Träning & Kost-medlemskap. Dina coacher lägger alltid upp träning och kost efter just dina förutsättningar, möjligheter, matpreferenser och mål.

Kan jag få hjälp med enbart träning?

Ja det kan du! Vår filosofi dock är att kost och träning hänger ihop och båda är nödvändiga för ett bra resultat. Vi rekommenderar alltid att du väljer både träning och kost som ett paket. Du kan även starta med vårt fulla koncept Kost & Träning och sedan förlänga med den del du vill ha mer stöd med. För dig som känner att du vill sköta din kost på egen hand finns givetvis medlemskap med fokus på enbart träning.

Kan jag få hjälp med enbart kost?

Ja det kan du! Vår filosofi dock är att kost och träning hänger ihop och båda är nödvändiga för ett bra resultat. Vi rekommenderar alltid att du väljer både träning och kost som ett paket. Du kan även starta med vårt fulla koncept Kost & Träning och sedan förlänga med den del du vill ha mer stöd med. För dig som känner att du vill sköta din träning på egen hand, eller om du inte kan träna pga olika anledningar, finns givetvis medlemskap med fokus på enbart kost.

Kan jag och min partner anmäla oss tillsammans? Hur går det till?

Social support är viktigt och vi påverkas även av vår hemmamiljö i allra högsta grad. Att arbeta mot ett gemensamt mål tillsammans med din partner kommer underlätta för er oerhört mycket! Anmäl er till samma startdag, skriv till oss på support@mammafitness.se och berätta att ni vill anmäla er tillsammans så ser vi till att ni får samma coacher och upplägg utformat efter er båda.

Kan jag använda mitt friskvårdsbidrag hos er?

Det går utmärkt! Vi har samarbete med både Actiway och ePassi.

Såhär gör du för att använda Actiway hos oss:

  1. Boka det abonnemang du önskar och genomför betalningen med kort.
  2. Maila sedan en kopia på din legitimation till support@mammafitness.se och ange vilken summa du önskar att vi tar ut från Actiway.
  3. När vi registrerat ditt uttag återbetalar vi omgående motsvarande belopp till ditt kort.

Såhär gör du för att använda ePassi:

  1. Boka det abonnemang du önskar och genomför betalningen med kort.
  2. Tag sedan ut önskat belopp via ePassi-appen.
  3. Kontrollera noga att det är rätt företag, MammaFitness Sweden innan du gör uttaget.
  4. Skicka en skärmbild till support@mammafitness.se på ditt uttag.
  5. När vi fått bekräftelse på uttaget så återbetalar vi motsvarande belopp till ditt kort. Behöver du istället ha ett kvitto att lämna till din arbetsgivare, så är det orderbekräftelsen du får via mail från oss när du köper ditt abonnemang som fungerar som kvitto.

Kan jag delbetala?

Ja, du kan välja att delbetala månadsvis eller betala allt på en gång.

Får man vara med om man inte fött barn?

Ja. MammaFitness filosofi om kost och träning och metodik med individanpassade upplägg genom personlig coaching kan anpassas till vem som helst. Våra tränare har alltid specifik utbildning inom mammaträning men har givetvis bred kompetens för att kunna coacha alla. Även män är varmt välkomna och får väldigt bra resultat hos oss.

Jag har allergier eller följer en specialkost såsom vegetariskt eller veganskt - kan jag få hjälp?

Ja, vi anpassar din kost efter dina behov och allergier du har!

Jag har Diabetes typ 1 eller typ 2 - kan jag bli medlem?

Ja, din kost och träning kommer anpassas efter dina behov. Du är välkommen till oss!

Jag har hypotyreos - kan jag bli medlem?

Ja, din kost och träning kommer anpassas efter dina behov. Du är välkommen till oss!

Jag har gått genom GBP- kan jag bli medlem?

Ja, din kost och träning kommer anpassas efter dina behov. Du är välkommen till oss!

Jag har IBS – kan jag bli medlem?

Om du misstänker att du har IBS ska du kontakta din vårdgivare för en utredning och eventuell diagnos!

IBS (Irritable bowel syndrome) är ingen egentlig tarmsjukdom utan ett begrepp som omfattar olika besvär som har att göra med mage och tarm. Varför dessa problem uppstår är idag oklart. Symtom som magknip, förstoppning och/eller diarré, gaser och uppsvälld mage är vanliga. Det finns ingen generell behandling eller råd som hjälper alla med IBS, då alla har väldigt olika besvär och symtom, man måste alltså själv pröva sig fram till vad man mår bäst av.

Har man lindrigare besvär kan man uppleva en betydlig symtomlindring bara genom att förändra sina kostvanor genom VAD, NÄR och HUR man äter. Man kan tex äta mindre gasbildande mat om man främst har problem med gaser. Har man problem med förstoppning och/eller diarré kan man äta mat som är mer eller mindre stoppande. Upplever man att man får ont i magen av laktos kan man prova att minska på intaget alternativt prova laktosfria produkter. Allt detta kan vi hjälpa dig med här på MammaFitness.

För behandling av IBS rekommenderas kost enligt FODMAP. Detta är en kostbehandling som kräver utredning och behandling av en FODMAP-utbildad dietist och det ligger utanför vad vi har möjlighet att utföra här på MammaFitness. Är du intresserad av kostbehandling enligt FODMAP måste du vända dig till din vårdgivare.

För dig som redan är utredd och fått en kostbehandling enligt FODMAP så gäller, på samma sätt som för alla andra med livsmedelsallergier och/eller intolerans för enstaka livsmedel, att du måste själv ha koll på att recepten inte innehåller ingredienser som du inte tål och se till att med hjälp av våra verktyg byta ut det som du inte kan äta.

Vad behöver jag för redskap för hemmaträning?

För att träningen hemma ska vara så effektiv som möjligt, så rekommenderar vi att du har tillgång till dessa redskap:

  • Fitnessboll
  • Träningsmatta
  • Ett hantelset eller två justerbara hantlar 1 – 10 kg, gärna 1 – 20 kg
  • Minibands - ett måste även för gymträning. Välj band i olika styrkor, du hittar dem i vår webbshop
  • Har du en skivstång eller en bänk, så är det en bonus!

Hittade du inte svar på din fråga? Kontakta oss på info@mammafitness.se, så hjälper vi dig!