Allmänna villkor Online-träning
2018-01-23
Allmänt
Denna text gäller endast köp av våra träningstjänster online. För villkor vid varuköp, se Köp- och leveransvillkor.
För att du ska kunna använda våra tjänster måste du acceptera nedanstående villkor. Du accepterar genom att fullfölja ditt köp av abonnemang och fortsätta användning av våra tjänster.
Du måste vara minst 18 år för att teckna abonnemang. Ditt abonnemang börjar gälla när du klickat Betala och erlagt full betalning.
Vad vi levererar
På din första dag av startabonnemanget får du en veckolång kostplan som utarbetats av din kostrådgivare och efter 7 dagar får du ett träningsprogram från din tränare.
Träningsprogrammen justeras och/eller byts fortlöpande under din abonnemangstid med utgångspunkt i dina framsteg efter bedömning av din tränare. Kostplanen kan bytas vid behov, t ex. om du blir gravid eller börjar amma.
Du får personlig feedback via sajtens meddelandesystem en gång i veckan under förutsättning att du registrerat din träning, dina mått och din kost. Vidare får du tillgång till kost- och träningsdagböcker samt vår receptbas.
Alla tränare är certifierade personliga tränare och våra kostrådgivare är högskoleutbildade, nutritionister eller dietister. Du behåller normalt dina coacher under hela din abonnemangstid, även om du förlänger ditt abonnemang.
Du har också rätt att ställa frågor via meddelandesystemet på sajten till både kostrådgivare och tränare under hela abonnemangstiden.
Vår personal är ledig lör- och söndagar, allmänna helgdagar samt midsommar-, jul- och nyårsafton så dessa dagar kan du inte räkna med att få feedback eller få svar på frågor. Även support och kundtjänst är stängd dessa dagar.
Om vi inte kan leverera som planerat
Om din tränare eller kostrådgivare blir sjuk eller av annat skäl måste vara frånvarande högst en vecka och inte kan leverera vad vi lovat, kommer du att få kompensation i form av extra abonnemangstid motsvarande den tid som tränaren är frånvarande. Om frånvaron blir längre än en vecka, exempelvis vid semestrar, kommer vi att tillhandahålla en vikarie. Vikarien är alltid en av våra ordinarie medarbetare och har därför fullgod kompetens.
Vår sajt är normalt tillgänglig dygnet runt, men avbrott kan förekomma vid uppdateringar av systemet eller på grund av tekniska fel, avbrott kortare än 24 timmar berättigar inte till kompensation, längre avbrott kompenserar vi med att lägga till motsvarande abonnemangstid.
Vid avbrott i eller försämring av tjänsten får du inte någon ekonomisk kompensation utöver erlagd avgift för innevarande eller kommande abonnemangsperiod, alternativt tillägg av abonnemangstid motsvarande avbrottet.
Medicinska förbehåll
Genom att acceptera dessa villkor förklarar du dig införstådd med följande:
1. Utnyttjande av våra tjänster innebär att du själv tar ansvar för att du är fysiskt och psykiskt lämpad för att delta, vi rekommenderar absolut att du konsulterar läkare om du är det minsta tveksam om detta.
2. Vi har inte medicinsk kompetens att bedöma skador och sjukdomar och om de innebär eventuella risker och begränsningar för dig.
3. Våra kost- och träningsprogram är utformade efter vår bästa förmåga, men vi kan inte hållas ansvariga för det fall att du skadar dig eller inte tål den mat som vi föreslår. Om en övning känns fel eller gör ont måste du genast upphöra med övningen och utan dröjsmål meddela din tränare detta.
4. All användning av våra tjänster är helt på egen risk!
Upphovsrätt
Allt material, program, text, sajtlayout och bilder du får tillgång till på vår sajt har vi laglig upphovsrätt till. Det är alltså ett lagbrott att kopiera material och lägga ut det på sociala medier eller på annat sätt dela med dig till någon annan, detta gäller även om den person du delar materialet med också är eller har varit kund till oss.
Dina personuppgifter
Vi har anpassat våra villkor i enlighet med GDPR, se vår integritetspolicy här.
Du har givetvis rätt att begära att vi raderar all personlig information omgående eller i samband med avslutat abonnemang. Om du begär omgående radering under ett pågående abonnemang kan vi tyvärr inte fortsätta leveransen av våra tjänster. Det betraktar vi då som att du avbryter ditt abonnemang och tillämpar våra regler för detta, se nedan.
Ansvarig för datalagringen är Mamma Fitness Sweden, org nr 556078-0073.
Vill du korrigera någon uppgift eller begära att informationen raderas, skicka ett mejl till support@mammafitness.se.
Du ansvarar för att ditt användarnamn och lösenord bara är tillgängligt för dig och inte kan utnyttjas av obehöriga.
Upphörande av abonnemang, ångerrätt
Ditt abonnemang upphör automatiskt efter den betalda perioden om du inte aktivt förnyar det eller själv väljer att använda automatisk förnyelse. Vid automatisk förnyelse drar kortföretaget avgiften för den valda förnyelseperioden automatiskt från ditt kort den dag din föregående abonnemangsperiod löper ut. Du kan när som helst avbryta din automatiska förnyelse genom att klicka ur kryssrutan ”Automatisk förnyelse” på din profilsida.
Vill du ångra ditt köp eller avbryta i förtid gäller detta:
Du har ångerrätt i enlighet med distansavtalslagen. Du har därför rätt att ångra ditt köp av tjänsten inom 14 dagar från att du ingick avtalet.
Om du vid beställningen väljer ett startdatum som innebär att tjänsterna ska börja utföras redan under ångerfristen, dvs inom 14 dagar, har vi rätt att dra av ett belopp som står i proportion till vad du mottagit tills du meddelade oss din avsikt att avsluta avtalet, jämfört med hela omfattningen av avtalet. Detta belopp motsvarar normalt 75 % av en månadsavgift.
Du har trots det rätt att avbryta ditt abonnemang i förtid och få tillbaka hela din betalda avgift om du avbryter senast två arbetsdagar innan din bokade startdag. Efter det datumet har du rätt att avbryta ditt abonnemang inom 14 dagar från din bokade startdag, men då återbetalas betald avgift med ett avdrag av 75% av startavgiften för 1-månadsabonnemang för den aktuella tjänsten.
Observera att en förlängning av ett befintligt pågående avtal inte ger någon ångerrätt!
Vill du ångra ditt köp ska du skicka oss ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet, t.ex. ett brev per post eller helst via e-post till support@mammafitness.se. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Om du ångrar ditt köp kommer vi att återbetala din erlagda avgift, eventuellt med avdrag för ovan nämnda belopp om du redan påbörjat tjänsten. Återbetalningen sker till samma betalningsmedel som du använde vid det ursprungliga köpet senast inom 14 dagar från den dag du meddelade att du ångrade ditt köp.
Om du inte följer våra villkor, uppträder på ett icke acceptabelt sätt gentemot vår personal eller andra kunder, olovligen sprider vårt upphovsrättsskyddade material, har registrerat dig med falska uppgifter, manipulerar bilder eller dina data så kan du bli avstängd och återstående avgift återbetalas då enligt reglerna ovan.
Vi kan också välja att avbryta eller avböja abonnemang av andra skäl, exempelvis att vi gör bedömningen att vår tjänst inte passar för dig. I sådana fall återbetalar vi hela den erlagda avgiften.
Reklamation
Du har alltid rätt att reklamera tjänsten om den är felaktig. Om du menar att tjänsten är felaktig måste du meddela oss om detta inom skälig tid efter det att du upptäckt eller borde ha upptäckt felet. Skälig tid är normalt inom två månader. Din rätt att reklamera upphör efter tre (3) år.
Vill du reklamera tjänsten ska du skicka oss ett klart och tydligt meddelande om detta och på vilket sätt du menar att tjänsten har varit felaktig, t.ex. ett brev per post eller helst via e-post till support@mammafitness.se.
Tillämplig lag
Vi tillämpar svensk lag för alla delar av vår verksamhet. Kan vi inte komma överens, gör i så fall en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden i första hand, i andra hand ska tvister prövas av allmän domstol i Stockholm.